יום שישי, 23 במרץ 2018

"שמחה רבה שמחה רבה אביב הגיע פסח בא"....

שלום לכולם,

ערוץ 24 מאוד מעריך את העבודה הקשה של ילדי בית הספר והחליט לחלק לכל התלמידים מתנה על המאמץ, כל ילד בכיתה קיבל מחצלת לים עם כיתוב 24, תודה להם.

ילדי מגמת האמנות פלסטית משתתפים בתערוכת מדע ואמנות (חלק מהם), בשיעור של תמר פנקס הקבוצה עובדת על הנחיתה הראשונה על הירח ועל ניל ארמסטונג והאמרה המפורסמת שלו. הילדים קיבלו את העמוד הראשון של הניו יורק טיימס והתבקשו להוסיף ולהתערב בעמוד עם דימויים הקשורים בחלל החיצון.

ביום שלישי חגגנו את חג הפסח בפעילות שכבתית, חילקנו את השכבה לקבוצות מעורבבות וכל קבוצה קיבלה משימה שקשורה לחג הפסח, התוצרים היו מעולים ומושקעים והיה כיף אמיתי. (תמונות בהמשך)

השבוע חילקתי בכיתה דף ליומן קריאה, במהלך חופשת הפסח על הילדים להכין את יומן הקריאה על פי הקריטריונים הנדרשים, הספר יכול להיות ספר שטרם קראו או ספר שקראו בעבר ומאוד אהבו. מצרפת לכם לינק לרשימת הקריאה המומלצת של משרד החינוך. מומלצת! לא חובה. תאריך ההגשה: 15.4.
יומן קריאה

בחרו ספר שקראתם ואהבתם  ועיבדו על פי הקריטריונים הבאים:

חלק ועמוד ראשון – דף השער:

שם הספר ותמונתו או ציור מתאים.
שם התלמיד.
הכיתה.
שם המורה:
תאריך:

חלק שני (עמוד חדש) – תעודת זהות לספר:

שם הספר.
שם הסופר.
שם המאייר (במידה ויש)
כתיבת תוכן הספר בקצרה.


חלק שלישי (עמוד חדש) – המלצה על הספר:

           כתבו המלצה על הספר.
מדוע אתם ממליצים על הספר?

חלק רביעי (עמוד חדש)

            ממאגר המשימות:

בחרו 3 משימות מן המאגר שבהמשך, ובצעו אותן.
הקפידו על כתיבת מספר המשימה.
בצעו כל משימה בעמוד חדש.

מאגר משימות בעקבות קריאה:

1.      הכינו סדרת תמונות או ציורים המתארים אירוע מסוים.
2.      גזרו מעיתונים צבעוניים דמויות, בתים, נופים, פרטי ביגוד, חפצים ועוד, המתאימים לדעתכם לאחת הדמויות.
3.      גזרו תמונות צבעוניות, צרפו אותן יחד שיתארו את הסיפור או חלק ממנו.
4.      תארו בקולאז' את אחת מדמויות הספר.
5.      תארו חלק מן הסיפור בציורי קומיקס, הוסיפו משפטים מתאימים.
6.      ציירו דמויות מן הסיפור, מאורע מסוים, נוף מתאים לסיפור ועוד.
7.      הסיפור שקראתם מתרחש במקום מסוים. ציירו סמל למקום.
8.      הכינו ועצבו בול או סימניה לספר.
9.      עצבו עטיפה אחרת לספר.
10. כתבו מכתב אל מחבר הספר והסבירו לו מדוע נהנית מן הספר.
11. כתבו שיר בעקבות הספר.
12. כתבו התחלה שונה לסיפור. הוסיפו ציור מתאים.
13. כתבו סיום אחר לסיפור. כתבו מדוע אתם מעדיפים את הסיום הזה.
14. כתבו סיפור חדש עם אחת הדמויות מהסיפור.
15. גיבור הסיפור יוצא מן הספר לסביבתך. ספר על ההרפתקאות שעוברות עליו?
16. גיבחרו דמות מן הספר איתה הזדהיתם. תארו אותה ורשמו מדוע בחרתם בה.
17. הכינו פרסומת לספר.
18. אתם כתבים המדווחים על מאורע המתרחש בספרכם. הוסיפו ראיון קצר.

קריאה ועבודה נעימה!
                                            


קריטריונים להערכה
הגשה בזמן
אסתטיקה
כתב קריא- במידה ומגישים בכתב
תוכן מפורט ומנומק
ביצוע ללא שגיאות כתיב
ביצוע בקרת כתיבה (תנו להורים לקרוא לפני שתגישו J )



http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/AgafA/Sifriya/MizaadHasfarim/2016/sfarim_tashav.htm

לידיעתכם, ביום שלישי ה10.4 נרד כל ילדי הכיתה לקומת הקולנוע לקבל טעימה קטנה על המגמה לקראת כיתה ה, לכם ההורים תהיי פגישה נפרדת בהמשך.

אתמול יצאנו לחופשת הפסח, הילדים עבדו קשה במחצית שעברה ומגיע להם לנוח, יחד עם זאת זה הזמן לחשיבה ולראיה קדימה. לשמר את הטוב ולשפר את הפחות טוב, לחזור מהחופשה עם כוחות מחודשים.
שיהיה לכולנו חופשה נעימה וחג אביב שמח.

תודה רבה לכם ההורים על המתנה לחג. 












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה