יום חמישי, 27 בפברואר 2020

תרגיל ללמידה בחירום 2020

תרגיל למידה בחירום


תלמידים יקרים,
ביום רביעי תאריך 1.3.2020 עם סיום הלימודים יתקיים תרגיל ארצי ללמידה מרחוק בחירום
לכל כיתות בית הספר, בו יתרגל כל תלמיד בביתו למידה מקוונת בהנחיית מוריו.
תרגיל זה הוא חובה לכל התלמידים!
מטרת התרגיל היא לבדוק את היכולת לקיים למידה ותקשורת בין מורים לתלמידים בעיתות חירום. 
ביום זה,  לאחר שתגיעו לביתכם משעה 16:00אחה"צ, הנכם מתבקשים להיכנס לבלוג הכיתתי ולרשומה זו,
ולבצע את המטלות המפורטות בהמשך. יש לבצע את המטלות עד השעה 22:00.

הכנסו לסרטון ביוטיוב ששמו :תפקידים במצבי סכסוך בין תלמידים 

לאחר הצפייה ענו על השאלות הבאות כתגובה לפוסט זה :
הדמויות המופיעות בסרטון:
גיא-הנפגע ,מיה-הפוגעת ,מעיין-המגוננת על הנפגע, רועי -המגונן על הפוגעת, רעות ולירן-העומדות מן הצד.
1. בחרו מהסרטון דמות שהזדהיתם איתה והסבירו מדוע?
2. בסכסוך המתואר בסרטון  מה לדעתך היתה צריכה לעשות כל אחת מהדמויות ?מה אפשר היה לעשות אחרת?

איך כותבים תגובה בבלוג
1.      בחרו  (תחת הפוסט):  >הוסף תגובה[      או  >השב[        או  >אין תגובות  
2.      הקישו את דבריכם בתיבה הלבנה, תחת הכותרת "הוסף רשומת תגובה"
3.      בחרו  בתיבה ליד "הגב כ:"
4.      בחרו >שם/כתובת אתר
5.      כתבו בתיבה תחת "שם" את שמכם המלא
6.      בחרו  >המשך
7.      בחרו  >פרסם

בהצלחה, סמדר

34 תגובות:

  1. יולי קורדובה1 במרץ 2020 בשעה 16:48


    1. הדמות שבחרתי היא גיא, אני מזדהה עם הדמות של גיא בגלל שהייתי במצב דומה והילד שהיה איתי בקבוצה לא עשה כלום.
    2. גיא - לדעתי גיא לא היה צריך לשנות איך שפעל.
    מיה - מיה הייתה צריכה לשנות את התנהגותה בכך שהייתה צריכה לבקש לקבוע את פגישות הקבוצה בשעות שהייתה פנויה, מיה הייתה צריכה לנהוג בכבוד יותר לגיא ולשאר הקבוצה.
    מעיין - לא הייתה צריכה לשנות את התנהגותה.
    רועי - היה צריך לעזור למעיין וגיא בכך את עמדתם.
    רעות ולירן - לא היו צריכות לשבת בצד, להתערב בנושא ולץמוך בגיא ומעיין. לפעמים לא לעשות כלום זה כמו לעזור לאלו שעשו את המעשה הרע.

    השבמחק
  2. תומר שדה

    אני מזדהה עם גיא, כיוון שאני חושבת שלא הוגן לכתוב את השם של מאיה אחרי שהיא אפילו לא התעניינה בעבודה או מתי נפגשים או לנסות לעזור מרחוק
    כל הילדים בקבוצה החליטו שלא הוגן לשתף את מאיה כי היא לא תרמה לעבודה והיו צריכים לומר לה את זה בפרצוף בדיוק כמו שגיא עשה

    השבמחק
  3. אני מסכימה עם גיא מפני שהוא צודק כשהוא אומר שאת שמה של מיה לא היה צריך להופיע בעבודה מפני שהיא לא עשתה כלום,
    בנוסף, כולם החליטו להוריד את שמה של מיה מהעבודה לא רק הוא אבל הם בכל זות לא אומרים שום דבר.

    השבמחק
  4. אני מזדהה עם גיא כוון שזה לא פייר לכתוב את השם של מאיה שהיא לא התעניינה בעבודה
    כל הילדים בקבוצה החליטו שלא הוגן לשתף את מאיה י היא לא השתתפה והיו צריכים להגיד כמו גיא

    השבמחק
  5. אני מזדהה עם גיא מפני שזה באמת לא נכון לכתוב את השם של מאיה בגלל שהיא לא עשתה כלום ולא קראה מה שהם כתבו וגם היא אפילו לא אמרה להם סליחה על זה שהיא לא הגיע ופשוט העליבה את גיא והשאר שגם החליטו לא לכתוב את השם של מאיה לא עזרו לגיא והוא היה צריך להתמודד לבדו בסיטואציה הזו.(אביב מסלם)

    השבמחק
  6. גלי ישראלי
    אני מסכימה עם גיא ומעיין- אני חושבת שאם אתה השקעת בעבודה הזאת אתה צריך להירשם שם ואם אתה הברזת כביכול מהכנתה אי אפשר לכתוב את שם הילד בעבודה...
    אני חושבת שמעיין צודקת מכיוון שאם כולם מפחדים ממאיה משהו צריך להיות "גיבור" ולהראות את דעתם של הרבים.

    אני חושבת שהבנות שצופות מהצד היו צריכות להתערב ולא לפחד לעזור "לטובת הכלל" הן היו צריכות לערב מורה או לתמוך בגיא..

    השבמחק
  7. אני חושב שהם היו צריכות לעזור לגיא כי הוא היחיד שיכול לעמוד מול מאיה

    השבמחק
  8. אני מזדהה עם גיא ומעיין אני חושבת שהגיוני שלא יכתובו את מאיה בעבודה מכיוון שהיא לא לקחה חלק ולא תרמה לשום דבר.אני חושבת שרעות ולירן מצד אחד עשו נכון שלא התערבו בשביל לא להיות חלק מהויכוח שהיה ומצד שני הן לא היו צריכות לשתוק כי זו הייתה גם עבודה שלהן.

    השבמחק
  9. אני מזדהה עם גיא בגלל שהוא עומד על שלו ובאמת לא מצגיע למאיה שתירשם בקבוצה, היא לא צריכה לקבל ציון טוב על אי עשיית כלום.

    השבמחק
  10. 1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שלי זה לא כיף לעשות את כל העבודה לבד למרות שהעבודה היא קבוצתית ואז חבר קבוצה בא ואומר שיקבל קרדיט כי גם הוא בקבוצה למרות שלא עשה כלום.
    2. לדעתי כל הדמויות היו צריכות ללכת לעזרת גיא מכיוון שבאמת גיא צדק ולא צריך לפחד מהמקובלים וללכת עם מי שבאמת צודק כדי להוכיח לו שהוא לא צודק

    השבמחק
  11. 1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שזה באמת לא נעים שהוא השקיע ואז מאיה שלא הגיעה לאף מפגש ולא הגיבה והשתתפה בעבודה גם היא תקבל על זה ציון וקרדיט
    2. לדעתי גם הבנות מהצד היו צריכות לעמוד לעזרתו וגם רועי היה צריך לעמוד לצדו כי אם זה היה קורה לו הוא היה מצפה שעוד ילדים היו עוזרים לו ולא היה צריך לפחד ממאיה.

    השבמחק
  12. אני מזדהה עם גיא ומעיין אני חושבת שזה הגיוני שהם לא כתבו את מאיה בעבודה מכיוון שהיא לא הייתה פעילה ולא לקחה חלק בעבודה. אני חושבת שרעות ולירן מצד אחד עשו נכון שלא התערבו הויכוח אבל מצד שני הם היו יכולות להתערב כי בכל זאת זה גם עבודה שלהן.

    השבמחק
  13. משימה למידה מרחוק:
    1.אני מזדהה עם גיא משום שהוא עמד על שלו ולא פחד ממיה כמו כולם, אלא הראה לה שהוא לא מפחד
    2.אני חושבת שלא כל הדמויות צריכות לשנות את התנהגותם, גיא לא היה צריך לשנות את התנהגותו, מעיין גם לא הייתה צריכה לשנות את התנהגותה, מיה כן הייתה צריכה לשנות את התנהגותה משות שהסיבה שלה לא הייתה מוצדקת ובגלל שכולם מפחדים ממנה היא המציאה תירוץ ולא הגיעה לפגישות, רועי גם היה צריך לשנות את התנהגותו כי להיות שפוט של מיה זו הבחירה הלא נכונה אם הוא לא היה שפוט של מיה הוא גם היה תומך בדעה של גיא, רעות ולירון גם היו צריכות לשנות את התנהגותן כי סתם לעמוד מהצד ולא להגיד כלום לא תורם לאף אחד, רק בגלל שהן מפחדות ממיה לא אומר שהן לא צריכות להגיד את דעתן.

    השבמחק
  14. 1. אני מסכים עם גיא ומעיין- אני חושב שאם אתה משקיעה בעבודה הרבה זמן וחבר שלך לא עזר לך כלל אז אתה אמור להירשם כי אתה השקעתה בעבודה וחברך לא אמור להירשם מכיוון שהוא כביכול הבריז מהכנת העבודה.
    אני מסכים עם מעיין מכיוון שאם כולם מפחדים להתעסק עם מאיה אז משהו צריך לקחת את עצמו בידיים ולעמוד מולה ראש בראש ולהיות "גיבור" ולהראות את דעת הרב.
    וגם אני חושב שהבנות שישבו בצד היו צריחות להתערב ולקרוא למורה או להיות לצידו של גיא ולעזור לו.
    ניק צ'ורקוב

    השבמחק
  15. אני חושבת שזה לא בסדר להשת חצי ש בכוח שלך ב גיא וונות רעות וצריך לכבד את גיא על האומץ והכנות שלו הוא מקסים.

    השבמחק
  16. שירה בנוביץ1 במרץ 2020 בשעה 18:44

    1. אני מזדהה עם מעיין וגיא, מכיוון שכאשר ארבע אנשים נפשים ומשקיעים מזמנם, ופשוט באים אליהם ולוקחים את מה שהם השקיעו בזמן רב כל כך, אין שום סיבה לשתוק על זה כמו רעות ולירן.
    2.גיא- להמשיך לעמוד על שלו לוא לשתוק. מכיוון שהוא צודק. הוא צריך לייצג את ה
    ח
    דעה של כולם ששץקו.
    מעיין-לעזור לגיא להגיד את הדעה ולחזק אותו. להתעקש שלא יכניסו את מאיה לעבודה.
    רעות ולירן- לא לשתוק.הן יכלו מאוד לעזור אם הן לא היו שותקות כל הקבוצה הייתה
    גדולה וחזקה, ובסופו של דבר בטוח הם היו מגיעים לתוצאה שרצו
    מאיה- להצטרף לפגישות הקבוצתיות. אם לא לכולם אז לחלקם. היא אינה יכולה לצפות שתבוא ביום ההגשה, בלי לעשות כלום, ושתכלל בעבודה.
    רועי- לעצור את מאיה.בתור חברה בתוך הקבוצה הוא צריך הכי לנסות לעשות מה שטוב בשבילה. אם הוא היה עוצר אותה אולי היה יכול להיות שיח ובסוף היומכניסים את מאיה לעבודה

    השבמחק
  17. קורן


    אני חושב שהם היו צריכים לעזור לגיא ובצדק כי מאיה לא הייתה בשום מפגש על העבודה. זה ממש לא מכבד שרק גיא נמצא מול מאיה.

    השבמחק
  18. נעמי וורייט
    1. אני מסכימה עם גיא משום שהוא לא נגרר אחרי מיה ולא פחד ממנה.
    2. מיה היתה צריכה לנסות לבוא לכל המפגשים כדי להיות חלק מהעבודה והיא לא עשתה זאת אז היא לא חלק ממנה. רועי היה צריך לומר את מה שהוא באמת חושב ולא להיגרר אחרי מיה. וכל שאר התלמידים היו צריכים לעזור לגיא עם הסיטואציה הלא נעימה ולא לצפות מהצד בלי להגן עליו ו״להפיל״ עליו את כל האחריות.

    השבמחק
  19. אני חושב שהם היו צריכים לעזור לגיא כי מאיה לא הייתה בשום מפגש על העבודה.

    השבמחק
  20. אני בחרתי בגיא מכיוון שקרה לי מקרה כמו שקרה לגיא

    בחרתי בגיא מכיוון שקרה לי מקרה כמו המקרה של גיא
    לפי דעתי זה שהוא מחר אותה מהעבודה זה היה מעשה מאוד אמיץ ונכון אם שלושה ילדים השקיעו מזמנם אני חושבת שהרביעי היה צריך לקחת את חלקו בעבודה למרות שיש לו עוד דברים אחרים באותו זמן כמו כמו כן אני מסכימה עם מעיין וגם זה מה שהייתי עושה עומדת על דעתי ולא שותקת.

    השבמחק
  21. אני מסכימה עם גיא ומעיין. משום שגם אם מאיה או לחילופין כל ילד אחר חזק יותר חברתית זה לא נותן לו/לה חוזק או רשות להתנשא מעל אחר.
    אני חושבת שכל אחד צריך לעמוד על דעתו ולא ללתת לאחרים להשפיל אותך או להקטין אותך מכל סיבה שהיא.

    השבמחק
  22. התשובות שלי: (קורל עופרי)
    1. נורא הזדהתי עם מעיין מפני שאני חושבת שצריך להתערב במקרים כאלה .
    2. מה הם היו צריכים לעשות אחרת:
    גיא- אני חושבת שגיא לא היה צריך לשנות את התנהגותו במקרה .
    מיה-לדעתי מיה לא הייתה צריכה להתנהג איך שהתנהלה , אבל זה די מעליב שמוצאים אותך מקבוצה .
    רועי-הוא לא היה צריך להגן על מיה .מפני שזה די בעיה של מיה שהיא בחרה לא להפגש איתם ולהתכתב בווצאפ .
    מעיין-זה מעולה שהיא התערבה לא הייתי משנה את התנהגות שלה .
    רעות ולירן-הן לא היו צריכות לפחד להסתבך עם מיה הן פשוט היו צריכות להתערב כמו מעיין .

    השבמחק
  23. 1.
    אני הזדהתי עם גיא
    אני חושבת שזה שמאיה לא עבדה והשקיעה כמו שאר הצוות הוא אינו הוגן,כל ילד צריך לעשות עבודה שווה ולא להבריז.אני בצדק לא היית רושמת את השם שלה,אני חושבת שלמרות כל האיומים שמאיה אמרה לרועי הוא היה צריך להבין בתוך עצמו שהוא עשה מעשה שכזה ובצדק.

    2.גיא:היה צריך לומר למיה שהם לא מעונינים לרשום אותה לפני הויכוח
    מיה:לא הייתה צריכה להתרגש מהאירוע כל כך
    מעיין:הייתה צריכה להמשיך לגונן ולהיות דוגמה לרעות ולירן
    רועי:לא היה צריך לגונן אליה בשביל לא להוסיף עוד דרמה,הוא היה צריך לעזוב אותה ולתת למיה לדבר איתם בפרטיות
    רעות ולירן:אני דווקא חושבת שבמקום להתערב הן היו צריכות לדווח על המאורע למורה או מבוגר אחראי שיוכל לפתור את העניין


    זוהר

    השבמחק
  24. אני מזדהה עם גיא. אם מאיה לא היתה חלק מהכנת העבודה השם שלה לא צריך להיות כתוב בה. אם היתה בעיה היא היתה צריכה לגשת למורה ולומר לה שהיא לא יכולה להכין את העבודה, ולא לצפות מהחברים שלה שיעשו בשבילה את הכל. אף ילד לא צריך לפחד מילד אחר. שאר המשתתפים - היו צריכים להתערב ולתמוך בגיא.

    השבמחק
  25. 1. אני מזדהה עם גיא ומעיין, משום שאני חושבת שזה לא בסדר לא להשתתף בהכנת העבודה. מצד שני, לדעתי כל משתתפי העבודה היו צריכים לדבר עם מיה ולבדוק מתי היא הייתה יכולה להיפגש איתם, או לפחות שחברי הקבוצה יעבירו אליה חלק מהמשימה שתוכל להיות מעורבת בה.
    2. גיא: גיא היה צריך לעמוד על דעתו ולא לאפשר למיה לאיים עליו. גיא היה יכול לדבר עם מיה ולספר לה על מה שקורה, כדי שאולי יוכלו למצוא פתרון ביחד.
    מעיין: לעזור לגיא ולתמוך בו מהרגע הראשון שמיה צעקה ואיימה עליו.
    מיה: מיה הייתה צריכה להתערב בהכנת העבודה. היא הייתה צריכה לנסות למצוא זמן פנוי, ופתרונות בשבילה, שתוכל להשתתף גם, ולענות ולתקשר בקבוצת הוואטסאפ. מן הראוי היה לדבר בצורה נאותה ולא להתפלא בסוף ששמה לא הופיע בעבודה. היא הייתה צריכה להיות מעורבת.
    רועי: אני חושבת שרועי קצת הגזים עם ה"הגנה" שלו על מיה. מיה לא הייתה בסדר, והוא היה צריך להבין זאת ולנסות להסביר למיה את הבעייתיות בהתנהגותה.
    רעות ולירן: לדעתי, רעות ולירן היו צריכות להתערב ולעזור לגיא, ולא לעמוד, להסתכל מהצד ולשתוק.

    השבמחק
  26. 1. אני תומכת בגיא משום שהוא לא אפשר לסיטואציה החברתית המורכבת להפחיד אותו ונלחם על עקרונותיו והתעמת עם מאיה, מבלי להיכנע להפרשי המעמדות החברתיים בינהם.

    2. לפי דעתי כל ילדי הכיתה אשר נשארו מחוץ לסיטואציה היו צריכים להתערב ותמוך במה שלדעתם צודק, כמו שעשה גיא תוך כדי שהם בעצם מצילים את עצמם ואת גיא מבריונות.

    השבמחק
  27. מאיה
    1.אני הזדהתי עם מעיין וגיא, משום שאני חושבת שגיא לא היה צריך לוותר למיה על זה שהיא לא באה למפגשים ולא הגיבה בקבוצה, היא בעצם לא עשתה כלום ולכן אני מסכימה עם גיא. אני גם מזדהה עם מעיין מפני שאני חושבת שלא צריך לעמוד מהצד כמו שרעות ולירן עשו ולתת למיה "לדרוך" על גיא אלה להגן עליו כמו שמעיין עשתה, היא הגנה עליו ולפי דעתי ככה צריך להתנהג.

    2.לפני דעתי, גיא: גיא היה צריך להילחם על דעתו כמו שהוא עשה ולא לוותא למיה.
    מיה: היתה צריכה להבין שהיא לא עשתה כלום ולא מגיעה לה שהם שלה יהיה כתוב על העבודה.
    מעיין: מההתחלה לא היתה צריכה לתת למיה "לדרוך" על גיא אלה לגונן עליו מההתחלה.
    רועי: לא היה צריך להיות בעד מיה משום שהוא יודע שהיא טועה, הוא היה צריך לגונן על גיא.
    רעות ולירן: לא היו צריכות לשבת מהצד ולא לומר מילה רק מפני שהן מפחדות ממיה, הן היא צריכות לגונן כמו שמעיין עשתה

    השבמחק
  28. 1. אני מזדהה עם גיא משום שהוא עמד על שלו ולא נתן ל״לחץ החברתי״ שהפעילו עליו מיה ורועי.
    2. א. לדעתי רועי התנהג בדיוק כמו שצריך במצב זה, ולא צריך לשנות / לשפר שום דבר.
    ב. לדעתי מעיין הייתה צריכה להיות טיפה יותר לעזור ולתמוך בגיא במהלך הויכוח, הרגשתי שהייתה לא מספיק נוכחת במהלך הויכוח.
    ג. לדעתי רעות ולירן לא היו צריכות רק לשבת ולהסתכל מהצד. אלא גם לבוא ולתמוך ו/או לעזור לגיא ולמעיין
    ד. לדעתי רועי ידע שרועי צודק, אבל עדיין החליט לתמוך במיה במהלך הויכוח, אני מניח שעשה זאת במטרה למעמד חברתי (״מקובלות בכיתה״).
    ה. לדעתי מיה התנהגה בפוגעניות רבה ואף כיעור כלפי גיא ומעיין והייתה צריכה להשלים עם התוצאה שבה בסוף - לא תהיה חלק מהעבודה הקבוצתית.

    עמרי פוגל

    השבמחק
  29. 1. אני הזדהיתי עם מעיין בגלל שאם ההתנהגות של מיה לא מוצדקת ולמרות שמיה יותר "מקובלת", זה לא אומר שלא צריך להתמודד מולה ולהגן על חבר או חברה.

    2.א. גיא התנהג כמו שצריך הוא עמד על שלו למרות הלחץ החברתי.
    ב. מיה הייתה צריכה לעבוד כמו כולם אם היא לא, היא לא צריכה להצדיק את עצמה.
    ג. מעיין התנהגה גם כמו שצריך כי למרות הלחץ היא הגנה על גיא.
    ד. רועי היה צריך לעצור את מיה ולא לזרום איתה.
    ה. רעות ולירן היו צריכות להתערב ולעצור את מיה.

    השבמחק
  30. דניאל חזן שלפי1 במרץ 2020 בשעה 20:45

    אני מזדהה עם גיא מכיוון שהוא עומד על שלא ולא מפחד מה יעשו לוץ
    מה שהיה אפשר לעשות אחרת זה שמאיה הייתה באה לפגישות וככה היו רושמים אותה בעבודה וכלום לא היה קורה

    השבמחק
  31. 1. אני מזדהה עם גיא, כי מאיה לא הגיעה לפגישות ולא עזרה בעבודה, ולכן לא מגיע לה קרדיט.

    2א. גיא התנהג כמו שצריך להתנהג במצב הזה, ולדעתי זה מה שהיה צריך לעשות
    2ב. מאיה הייתה צריכה לבקש להפגש ביום אחר, או לבקש מהמורה לעבור קבוצה (אולי קבוצה שנפגשת ביום אחר).
    2ג. מעיין הייתה צריכה יותר לתמוך בגיא, ולעזור לו בוויכוח.
    2ד. רועי היה צריך להבין שמאיה לא הגיעה לפגישות ולא תרמה בעבודה, ולכן לא מגיע לה קרדיט. (במקום לתמוך בה)
    2ה. רעות ולירן לדעתי היו צריכות להתערב בוויכוח, (או לקרוא למורה).

    עומרי רובין

    השבמחק
  32. אני מזדהה עם גיא כי מיה לא עזרה להם בעבודה.

    השבמחק
  33. יאיר אני מזדהה עם גיא כי מיה לא עזרה להם בעבודה

    השבמחק