יום שבת, 27 בספטמבר 2014

שנה טובה ומתוקה!

אני מקווה שאתם נהנים ומעבירים את ימי החג בכיף וברוגע , עם ילדכם המקסימים שאני כבר מתגעגעת אליהם מאוד.

נכנסנו אל תקופת החגים, שהיא מעט מבלבלת וגורמת לנו לצאת מהשגרה ולהיכנס אליה, ואז לצאת ולהיכנס בשנית.
אבקש בתקופה זו, לבדוק את הבלוג כמה שיותר, משום שאכתוב בו כל מיני דברים בשביל שלא תשכחו אותם.

לפני כניסת החג, יאיר, אבא של אביב מהכיתה, הציע רעיון- שרב ייכנס לכיתות א', יסביר על התקיעה בשופר וייתקע בשופר. ביום שני האחרון, אכן הגיע רב לשלושת הכיתות, והילדים מאוד נהנו- גם מלשמוע את ההסבר על התקיעה בשופר וגם להקשיב לתקיעה עצמה.
תודה לך יאיר על החשיבה והיוזמה!

בארבעה ימים הקרובים (ביום חמישי אני ביום חופש ושישי זה כיפור) , אנו נלמד על האות ת' ואת התנועות קמץ ופתח. בנוסף, נדבר על יום כיפור ומשמעותו, ועל מהי בעצם "סליחה".

כמה דברים:

1. עד יום שני אנא הביאו עם ילדכם בבקשה גרב אחת שחורה וגרב אחת לבנה (לצורך פעילות)- עדיף גרביים שאתם לא צריכים.

2. משהו שחשוב לי להדגיש לגביי פרוייקט "בימת הצהריים"-

לכל שלושה ילדים יש בערך חצי שעה להעביר לכיתה משהו מהם. בשבוע האחרון, חלק מהילדים לא הספיקו להעביר לכיתה משהו, משום שרוב הילדים הגיעו עם יצירה שהכיתה צריכה להכין.
הרעיון של להעביר לילדים יצירה שהם יעשו הוא מבורך!!! הם נהנים והילד שמעביר להם נהנה אף יותר. לצערי, מפאת קוצר הזמן שיש, ברגע שילד אחד מעביר יצירה לכיתה, זה לא משאיר כמעט זמן לחברים האחרים שהכינו משהו גם הם לכיתה. ובמיוחד, שבזמן האחרון, כל שלושת הילדים רוצים להעביר יצירה לכיתה. 

בשביל לסדר אצלכם את המטרה שלי לפרוייקט הזה ומה בעצם רציתי שיקרה בו, אבקש דבר כזה- או שתחליטו ביחד שלושת הילדים והוריהם, להכין משהו משותף לכיתה, ז"א במקרה והילדים מאוד רוצים להכין יצירה עם הכיתה.
או שכל ילד יכין משהו שונה ויעביר לכיתה, אבל ללא יצירות שלוקחות הרבה זמן.
המטרה היא, שכל ילד יביא קצת מעצמו לכיתה. שהם ירגישו חלק מהעשייה של היום, וכמו כן, יכירו אחד את השני יותר.

בנוסף, אני מבינה ויודעת שחלק מהילדים עדיין לא מוכנים לעמוד מול הכיתה, אך הסירו דאגה מליבכם, עם הזמן כולם יעמדו ויציגו משהו, גם אלו שמתביישים עכשיו מאוד. זהו תהליך של היפתחות וחשיפה של הילד שלכם אל מול חבריו לכיתה, וזה לוקח זמן, וזה טבעי לגמרי!

וזו הזדמנות נהדרת לילדים להכיר אחד את השנייה ולדבר על דברים שמעניינים אותם, ואולי אפילו- למצוא משהו שמעניין את שלושתם!

 2 דוגמאות קטנות לבימת צהריים-
- תומר, אדם וסשה, מצאו שלושה דברים ששלושתם אוהבים ושלושה דברים
ששלושתם לא אוהבים, וסיפרו עליהם.
- נטע, אמה ודריה, מצאו דברים שהן אוהבות, דברים שהן לא אוהבות ושיר- הכל באות שהשם שלהן מתחיל בה.

ויש עוד הרבה דוגמאות לדברים נפלאים שהילדים הכינו והציגו! אנחנו נהנים מכל רגע בכיתה בו הילדים שלכם מכינים משהו, מתרגשים ונפעמים מעצמם תוך כדי ולבסוף גם מצליחים לדבר מול הכיתה- זה ממש לא מובן מאליו וזה מופלא! 

שיהיה שבוע טוב ונעים! 
אני מצרפת כמה תמונות מהזמן האחרון...

מעיין.


הלוז השבועי לארבעה ימים הקרובים:

ראשון
שלי (לא סיימה בשלישי)
גלי  (לא סיימה בשלישי)

שני
עלמה
יונתן
אלון
שלישי
עמרי פוגל
כרמל
לב
רביעי
קורל
לירן
דניאל















 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה